Linie miedzynarodowe

Linie miedzynarodowe

Linie międzynarodowe - Najczęściej zadawane pytania

Autokary i wszystko co się z nimi wiąże to nasza codzienność od wielu lat. Praca z Klientami, którzy z nich korzystają również. Składa się to na niezwykle bogate doświadczenie i wiedzę naszego zespołu. Dzięki temu mogliśmy przygotować odpowiedzi na pytania, które najczęściej są nam zadawane.

Liczymy, że pomogą Państwu rozwiać wszelkie wątpliwości, które mogą się pojawić.
Czy to przed zakupem biletu do Niemiec, przejazdem nad morze, czy wynajmem autobusu na wycieczkę lub wesele.
Dla większej przejrzystości pytania zostały podzielone na trzy poniższe działy:

Bilet typu open (bez określonej daty powrotu), jest ważny na naszych liniach 12 miesięcy.

Oznacza to, że można wykorzystać część powrotną biletu najpóźniej rok od daty wyjazdu, którą wskazaliśmy podczas zakupu.

Warto pamiętać, że nawet po “zamknięciu” biletu, kiedy już określimy kiedy chcemy wracać, można nadal dokonać zmiany decyzji.

Do 24 godzin przed planowanym momentem powrotu, można zmienić datę, a nawet ponownie “otworzyć” bilet.

 

Najkrótsza odpowiedź brzmi – tak, ilość bagażu jest limitowana.

Na szczęście limity obowiązujące na liniach Orland są bardzo przyjazne dla Pasażerów. W punktach wygląda to następująco:

  • Pasażer ma prawo do nieodpłatnego przewiezienia aż 3 sztuk bagażu,
  • 1 sztuki bagażu podręcznego, który zabierany jest na pokład autokaru – jego waga nie powinna przekraczać 5 kg,
  • 2 sztuk bagażu podstawowego, który umieszczany jest w luku bagażowym autokaru – łączna waga obu bagaży nie może przekroczyć 30 kg,
  • rozmiary bagażu podręcznego powinny umożliwiać umieszczenie go pod siedzeniem lub na półce, nad fotelem Pasażera,
  • suma wymiarów każdej z walizek lub toreb stanowiących bagaż zasadniczy nie powinna przekroczyć 165 cm (dł.+wys.+szer.).

Prosimy pamiętać, że przekroczenie w/w wagi lub rozmiaru, jest równoznaczne z koniecznością uiszczenia opłaty za bagaż dodatkowy.

To jedno z pytań, które najczęściej słyszymy na naszej infolinii.

Odpowiedź na na nie zawsze brzmi tak samo – nie, nie zajmujemy się przewozem przesyłek.

Obowiązkiem załogi autokaru jest dbanie o to, żeby Państwa przejazd był komfortowy i bezpieczny.

Dlatego właśnie nasi pracownicy mają zakaz zabierania tzw. paczek.

Jednocześnie pragniemy podkreślić, że jeżeli jednak ktoś przekazuje paczkę za pośrednictwem autokaru, to nie może liczyć na pomoc z naszej strony.

Firma Orland nie bierze odpowiedzialności z ten proceder.

W każdym naszym autokarze spotkacie Państwo pilotkę lub pilota.

Ten trzeci członek załogi ma bardzo odpowiedzialną rolę podczas kursu autokaru linii międzynarodowej.

Odpowiada za przyjęcie Pasażerów na pokład, a później za ich komfort podczas całej podróży.

Można u niego uzyskać odpowiedź na wszelkie pytania, a także kupić napoje i przekąski.

Pilot poinformuje Państwa również o planowanych przesiadkach oraz ewentualnej zmianie przebiegu trasy czy opóźnieniu.

Wiele osób pyta czy bilet może zostać odstąpiony innej osobie.

Zdarza się, że ktoś po zrealizowaniu przejazdu w jedną stronę, chce oddać swój bilet znajomemu lub członkowi rodziny.

Wtedy odcinek powrotny byłby wykorzystany przez kogoś innego.

Niestety, bilet autokarowy jest dokumentem imiennym i nie można go odstępować czy odsprzedawać.

Istnieje za to możliwość zwrotu, a nawet zwrotu części powrotnej biletu i w podobnych przypadkach należy skorzystać właśnie z tej drogi.

Dokumentami uprawniającym do przekroczenia granicy w strefie Schengen jest ważny dowód osobisty lub paszport.

Do strefy należą państwa członkowskie Unie Europejskiej oraz pozostające poza unią Islandia, Norwegia, Szwajcaria i Lichtenstein.

Jeżeli macie Państwo wątpliwości dotyczące swojego przejazdu i niezbędnych dokumentów, powinniście się zwrócić do najbliższego Wydziału Paszportowego lub ambasady danego kraju.

Z uwagi na zdarzające się czasowe ograniczenia w realizacji układu z Schengen, warto takie sprawy wyjaśnić przed podróżą.

 

Oczywiście, zmiana terminu wyjazdu jest możliwa.

Wychodząc naprzeciw Państwa potrzebom, umożliwiamy korektę zarówno daty wyjazdu jak i powrotu.

Operacje tego typu są możliwe do 24 godzin przed planowaną podróżą.

Warto podkreślić, że zmiana daty wyjazdu / powrotu jest bezpłatna.

Kupując bilet autokarowy na nasze linie, nie rezerwujemy konkretnego miejsca.

Miejsce w autokarze wskaże Państwu pilot, podczas przyjmowania na pokład.

Dzieje się tak dlatego, że bilety sprzedawane są do dnia wyjazdu włącznie. To dlatego nie można określić ile autokarów będzie realizowało konkretny kurs.

Oczywiście Państwa sugestie dotyczące strefy, w której chcielibyście siedzieć, mogą zostać wpisane w uwagi biletu podczas zakupu.

Piloci mają otrzymują je wraz z listą pasażerską i zawsze starają do nich dostosować.

Niestety nie można wysiąść w dowolnie wybranym przez siebie miejscu.

Przystanki na których Pasażerowie mogą wsiadać lub wysiadać, wymienione są w odpowiednich zezwoleniach liniowych.

Jesteśmy zobowiązani do przestrzegania tych zapisów.

Proszę pamiętać, że załoga, która nie zastosuje się to w/w zasad może otrzymać mandat od uprawnionych służb.

Przewóz zwierząt na pokładzie autokaru jest zabroniony.

W wyjątkowych przypadkach dopuszczamy jednak taką możliwość, przy zachowaniu poniższych zasad:

  • Pasażer musi zwrócić się pisemnie o zgodę na przewóz zwierzęcia,
  • zgoda wydawana jest przez przewoźnika na piśmie,
  • zwierzę musi być małe – pies, kot, fretka o wadze do 4 kg,
  • zwierzę musi posiadać paszport, wszczepiony mikroczip i wymagane w kraju docelowym badania weterynaryjne,
  • musi być także odpowiednio zabezpieczone oraz znajdować się w klatce lub torbie umieszczonej na siedzeniu obok właściciela,
  • koszt przewozu zwierzęcia wynosi 75% ceny biletu obowiązującej na danej trasie.

Pasażerowie są objęci ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW).

Dokumentem poświadczającym to ubezpieczenie jest zawsze bilet autokarowy.

Ubezpieczenie obejmuje sytuacje, które mogą wydarzyć się w trakcie przebywania w autokarze.

Proszę pamiętać, że zdarzenia, które wynikną podczas przerwy w podróży (np. na terenie stacji benzynowej), nie są tym ubezpieczeniem objęte.

Właśnie dlatego zachęcamy do wykupowania indywidualnych ubezpieczeń rozpoczynających się już w dniu wyjazdu, a nie dopiero w dniu następnym.

Tak, można wykupić dla siebie dodatkowe miejsce.

W takim przypadku należy zakupić drugi bilet, na który przysługuje zniżka w wysokości 25% od ceny biletu w taryfie regularnej.

Podczas przyjmowania na pokład, należy okazać oba bilety.

Pilot przydzieli wtedy dwa miejsca, które może zająć Pasażer na czas podróży.

 

W trakcie przejazdu, ze względów logistycznych, a czasem ze względów bezpieczeństwa, mogą zdarzyć się przesiadki.

Niektóre z nich planowane są z wyprzedzeniem.

W dniu wyjazdu można się dowiedzieć się jakie przesiadki są przewidziane dla konkretnego kursu.

Informacji o nich udziela nasza infolinia.

Niestety nie przewidujemy możliwości zabrania roweru.

Rowery nie mogą być przewożone ani na pokładzie autokaru ani w jego lukach.

Jeżeli chcecie Państwo wyjaśnić jakieś wątpliwości w tej sprawie, zachęcamy do kontaktu z naszą infolinią.

Urządzenia mobilne stały się nieodłącznym atrybutem większości naszych Pasażerów.

Właśnie dlatego nasze autokary wyposażone są w gniazdka o napięciu 220V.

Zwykle na parę foteli przypada przynajmniej jedno gniazdko elektryczne.

Czasami jest to gniazdko pozwalające wpiąć dodatkowo bezpośrednio wtyczkę USB.

Tak, na pokładach naszych autokarów udostępniamy internet poprzez WiFi.

Korzystanie z tej usługi jest bezpłatne, dlatego możecie się Państwo cieszyć pełną funkcjonalnością swoich smartfonów czy tabletów.

Warto podkreślić, że dostęp do sieci obejmuje całą podróż – zarówno na terytorium Polski jak i Niemiec.

Wiemy jak ważne jest to udogodnienie dla wielu naszych Pasażerów, dlatego stale pracujemy nad poprawianiem jego jakości.

W grupie Sindbad-Eurobus system zniżek przedstawia się następująco:

dzieci

dzieci do dnia ukończenia 12 lat (dziecko podróżujące z opiekunem, który wykupił bilet w taryfie normalnej)

50%
dzieci

dzieci do dnia ukończenia 12 lat (kolejne dzieci podróżujące z tym samym opiekunem)

10%
młodzież

od 12 do 26 lat

10%
seniorzy

od 60 lat

10%
grupy

powyżej 10 osób

10%
Sindbad Club

prywatna karta Stałego Klienta

15%
Sindbad Business Club

firmowa karta Stałego Klienta

10%

Jeżeli planujemy podróż w dwie strony, lepszą opcją jest zakup biletu w dwie strony.

Taki bilet zawsze będzie tańszy od dwóch biletów jednostronnych.

Trzeba pamiętać, że w przypadku biletów w obie strony mamy bardzo wiele opcji:

  • jeżeli nie da się z gór określić daty powrotu, można wybrać bilet typu “open”, który jest ważny aż 12 miesięcy,
  • jeżeli kupiliśmy bilet z określoną datą, a okoliczności zmuszają nas do powrotu w innym terminie, datę można zmienić bez dopłat,
  • jeżeli wyjeżdżamy do Frankfurtu, ale wracać będziemy z Paryża, możemy połączyć dwie trasy w ramach jednego biletu w obie strony.

Jak widać bilet dwustronny ma tak wiele zalet, że naprawdę warto z niego skorzystać.

Zawsze dokładamy wszelkich starań, żeby nasze usługi w pełni odpowiadały Państwa oczekiwaniom.

Niestety, zdarza się, że złożenie reklamacji jest konieczne.

Można to zrobić na dwa sposoby:

  • wysyłając list polecony na adres przewoźnika,
  • wysyłając reklamację pocztą elektroniczną na adres reklamacje@sindbad.pl

Należy przy tym pamiętać, że trzeba to zrobić w okresie trzech miesięcy od momentu, kiedy zdarzenie reklamacyjne wystąpiło.

Jeżeli stwierdzicie Państwo, że bagaż uległ uszkodzeniu lub zagubieniu, powinniście zastosować poniższą procedurę:

  • należy niezwłocznie poinformować o zdarzeniu obsługę autokaru,
  • obsługa powinna potwierdzić zaistniały fakt na specjalnym protokole,
  • w przypadku braku druku protokołu, potwierdzenie powinno zostać wpisane w bilecie,
  • następnie należy złożyć reklamację normalną drogą, dołączając do niej w/w potwierdzenie.

Jeżeli bagaż zaginął, składanie reklamacji zwykle nie jest konieczne.

Obsługa z pewnością dołoży wszelkich starań, żeby bagaż dotarł do Państwa tak szybko jak to możliwe.

Sprawy sposobu przewozu dzieci w pojazdach mechanicznych, reguluje Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym.

Zgodnie z nią, w autokarach nie ma obowiązku przewożenia dzieci w fotelikach.

Niemniej jednak, jeżeli posiadacie Państwo taki fotelik, zachęcamy do zabrania go ze sobą w podróż.

Wszystkie nasze autokary wyposażone są w pasy bezpieczeństwa, więc z pewnością zostanie wykorzystany właściwie.

Tak, naszymi liniami można wysłać dziecko bez opieki.

Wiąże się to jednak ze spełnieniem kilku warunków:

  • dziecko musi mieć ukończone minimum 12 lat,
  • gdyby chodziło o wyjazd do Wielkiej Brytanii, Włoch, Grecji, Bułgarii czy Ukrainy – minimalny wiek to 16 lat,
  • dziecko powinno zostać odprowadzone do autokaru przez rodzica lub prawnego opiekuna,
  • przed podróżą trzeba dla niego wypełnić “Oświadczenie o przewozie osoby małoletniej”,
  • w/w Oświadczenie musi być podpisane w obecności członka załogi i pozostawione w autokarze.

Jeżeli macie Państwo jakiekolwiek wątpliwości w tej sprawie, zachęcamy do kontaktu z naszą infolinią: +48 77 462 23 30